Kryteria dobrego logo – zadbaj o wizerunek firmy!

maj13

Logo to podstawowy element wizerunku firmy. Logo musi być tak zaprojektowane, by było łatwo zapamiętane przez użytkowników, a jednocześnie musi być unikalne i nawiązywać do usług, produktów, jakie oferuje firma. Niełatwo spełnić te kryteria, jednak ma to fundamentalne znaczenie dla wizerunku firmy. Jakie konkretnie kryteria winno spełniać dobre logo i komu zlecić wykonanie?

 Dobre logo, aby zostać zapamiętane musi zaskakiwać – jednocześnie nie można też przesadzić, dlatego, że cechą dobrego logo jest również prostota. Warto aby logo nawiązywało do norm kulturowych danego społeczeństwa, do czegoś co jest każdemu dobrze znane. Przede wszystkim aby stworzyć logo należy wiedzieć kto ma być naszym odbiorcą – młodzież, dzieci, dorośli, panie czy panowie itd. Stworzenie grupy docelowej ułatwi zaprojektowanie logo.

 Logo dla firm

 Stworzenie idealnego logo jest zadaniem, które niejednokrotnie przerasta możliwości właścicieli firm. Z jednej strony stworzenie logo nie jest trudne, jednak inna rzecz ma się z projektem dobrego logo – nie byle jakiego. Jeżeli stawiamy na dobry wizerunek naszej firmy, lepiej oddać projekt profesjonalistom – na przykład agencjom reklamowym, projektującym od lat.

Kryteria idealnego logo
Kryteria dobrego logo nie są tajemnicą – istnieje ich kilka i dopiero spełnienie ich wszystkich gwarantuje wykonanie idealnego projektu. Oto najważniejsze cechy:

  • Prostota wykonania  - eksperci często stawiają właśnie tę cechę na pierwszym miejscu. Skomplikowane logo jest najgorszym wyborem – nie będzie zapamiętane. Jak najmniej ozdobników, na rzecz czytelności i przejrzystości.
  • Zapamiętanie – składa się na to wyżej wspomniana prostota, ale i element zaskoczenia. Przykładem będzie znane wszystkim znane wszystkim, proste acz nadgryzione jabłko Apple.
  • Unikalność – jest to cecha, której nie trzeba tłumaczyć. Logo nie może być powielone, również ze względów prawnych.
  • Uniwersalność – logo winno być przygotowane tak, by mogło zostać wykorzystane na różnych nośnikach – w formie drukowanej czy online.
  • Przekaz zgodny z charakterem marki – np.; jeżeli promujemy ekologiczną żywność wykorzystamy elementy kojarzące się z eko – zieleń czy też jasne harmonijne kolory,  zdrowie itd.

 

maj  13